donderdag 4 juni 2015

Kinderfeestje ten top!


Feest, feest, feest was het hier de afgelopen week in huis. De oudste dochter
mocht alweer 8 kaarsjes uitblazen (jee, waar blijft de tijd??) en dat werd zaterdag gevierd met familie, maandag in de klas en gistermiddag was het zover; haar kinderfeestje. 


Eerlijk is eerlijk, ik ben daar niet zo'n held in, kijk er niet heel erg naar uit. Wel voor haar, want zij kon natuurlijk niet wachten, maar zo die drukte, niet wetende of de activiteit in de smaak zou vallen...Maargoed, het hoort er bij en we doen ons best :)

Al weken van te voren maakten mijn hersens overuren iets leuks te bedenken. Voorgaande edities werden creatied ingevuld en zo ook deze, als het aan mijn dametje lag. Helemaal goed, daar houden we van! Alleen wat dan? Daar ik van mijn machientje hou en dat toch op en top creatief is, probeerde ik iets te verzinnen met stofjes. In 1e instantie kwam ik uit bij een tasje, maarja...dat leek me niet heel erg tijdvullend. Of misschien ook wel, maar niet echt leuk voor de meiden.


Ineens kreeg ik de ingeving; een naamslinger! Het idee viel goed en dus kon ik gaan voortborduren op dit super idee. Langzaam kreeg het vorm en beetje bij beetje sprokkelde ik de spulletjes bij elkaar. Samen gingen we naar een stoffenwinkel en koos ze 5 stofjes uit die haar goed in de smaak vielen. Dit stapeltje vulde ik nog wat aan met wat oudere stofjes uit mijn kast, waarvan ik verwachtte deze niet meer te gebruiken. Ook de Action was een goede plek om in te slaan, ik vond er vilt, zelfklevende kantenbandjes, hartjesknoopjes en biaisband waarmee ik het geheel uiteindelijk zou omtoveren tot een super eindresultaat!


Reken maar dat het in de smaak viel! De dames gingen gretig aan de slag met de vlaggetjesmal (welke ik eerder uit karton knipte voor ze) en pen die klaarlagen. Ze vielen aan op de stofjes en al snel werden de eerste vormen zichtbaar. Leuk hoe ieder meisje toch zo'n andere smaak kan hebben en een eigen invulling geeft aan het geheel.




Op het einde werd het nog even spannend of ik alles op tijd tot slinger genaaid had, maar gelukkig konden de gasten uiteindelijk met hun trots het feestje verlaten :)


Als bedankje uiteraard een klein zakje met wat leuks/lekkers, welke ik de dag van tevoren al voor ze in elkaar zette. Dankzij kennisje Karin van Crea-atelier  KaatjeTomaatje kon zelfs mijn last minute idee nog uitgevoerd worden. Nog voor ik goed en wel mijn flockfoliebestelling had doorgegeven seinde ze me al in dat ik ze kon komen halen. Top!!


Moe maar voldaan keken moeder en dochter (en papa, die mocht helpen knippen ;) ) terug op een geslaagd feestje!!

2 opmerkingen:

  1. Amaai, dat is leuk om te doen met kids!
    Deze tip onthoud ik zeker en tof dat ze het dan mogen meenemen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk en haalbaar idee voor een verjaardagsfeestje!

    BeantwoordenVerwijderen